Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Willem Tineke, Yun, Lammert, Anna-Ying en Nella Rodewierrodegroen - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Willem Tineke, Yun, Lammert, Anna-Ying en Nella Rodewierrodegroen - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Nella

Blijf op de hoogte en volg Willem Tineke, Yun, Lammert, Anna-Ying en Nella

15 Augustus 2017 | China, Peking

Nog een paar prachtige dagen in Beijing gehad.
Heerlijk met de metro op pad geweest naar een aantal hotspots.
De ene dag een riksjatoer door een van de Hutongs (een traditionele woonwijk) gemaakt en de Drum Tower en Bell Tower beklommen. De laatste dag in Beijing het Olympisch stadion (The Birds Nest) en de Chinese Muur bezocht. Een hele uitdaging om beide op een dag te doen. Het verkeer is onvoorstelbaar druk en chaotisch. We worden door onze chauffeurs met een ijzeren discipline in een strak tijdschema geduwd. En dat blijkt steeds noodzakelijk. De meiden hielden zich kranig ondanks het hoge tempo en temperatuur. Aan het eind van de dag werden we afgeleverd op het treinstation en inmiddels zijn we een ervaring rijker door met de nachttrein naar onze volgende bestemming te gaan. Een avontuur! Als enige Europeanen in een te krappe en onfrisse coupe de nacht doorbrengen. Vanmorgen op tijd aangekomen in Nanchang een bijzondere provincie voor ons want hier en in het zelfde hotel van 10 jaar geleden kregen we onze meiden !

• 16 Augustus 2017 - 10:05

Fam Roest:

Wat leuk om dit zo met jullie mee te beleven, goede reis en we zijn heel benieuwd naar Nanchang!